Вівторок, 21.11.2017, 06:29
Вітаю Вас Гість | RSS

                      КВНЗ "Жовтоводський педагогічний коледж" ДОР  

Меню сайту
Наше опитування
Чи бажаєте Ви навчатись у нашому училищі?
Всього відповідей: 1047
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Поради психолога

ПОРАДИ ВЧИТЕЛЯМ, ЯКІ НАВЧАЮТЬ ДІТЕЙ з діагнозом ДЦП

Працюючи з дітьми, необхідно враховувати такі моменти:

· діти з церебральними паралічами стійко психічно виснажені, нездатні до тривалого інтелектуального напруження. Для них характерні розлади емоційно-вольової сфери, що найчастіше проявляється в плаксивості, дратівливості, вередливості. Їм часто властива невпевненість у собі, часто проявляється наївність суджень, сором’язливість, боязкість. Це поєднується з підвищеною чутливістю, вразливістю, замкненістю;

· відставання в розвитку мовлення призводять до обмеження обсягу знань та уявлень про навколишній світ, ускладнює спілкування дітей;

· найбільш характерною ознакою особистості дитини є своєрідний психічний інфантилізм, що проявляється в егоцентризмі, лабільності, підвищеній сугестивності й залежності від оточення. У дітей із церебральними паралічами можуть відзначатися патологічні риси характеру: істероїдні, тривожно-недовірливі, невротичні;

· для більшості дітей із церебральними паралічами характерна пасивність, млявість, нерішучість, швидка зміна настрою. Вони бояться висоти, темряви, самотності;

· у навчальному закладі такі діти проявляють тривожність, страх перед усною відповіддю, нерідко в них виникає заїкуватість.

Для дітей хворих на ДЦП, характерні розлади зору. Тому рекомендовано корекційні вправи, що дають позитивні результати в роботі з такими учнями:

1. Заплющувати й розплющувати очі (до речі, заплющити очі виявилося дуже складним завданням. Діти закривають очі руками або відвертаються).

2. Не змінюючи положення голови, подивитися на стелю, ліворуч, праворуч, на підлогу.

3. Не змінюючи положення голови, описати в повітрі коло, трикутник, квадрат, цифру 8.

4. Подивитися на ліве, праве плече.

5. Заплющувати очі по черзі: спочатку – ліве, потім – праве око.

Усі ці корекційні вправи мають важливе значення для студентів.

Загальні поради студентам щодо інтеграції

Не очікуйте опіки, а розраховуйте на дружню підтримку оточуючих, яка надасть Вам відчуття рівності, потрібності та незалежності, тому:

• Зверніться по допомогу для того, щоб вільно орієнтуватися в педагогічному коледжі.

• Не допускайте зайвої опіки, намагайтесь стати самостійним в обслуговуванні.

• Прагніть виконувати посильну і цікаву роботу, підтримуйте охайність і порядок на робочому місці.

• Не уникайте тих, хто готовий прийти Вам на допомогу.

• Будьте активними у отриманні нових знань.

• Не створюйте емоційну напругу у відносинах із одногрупниками, намагайтесь завжди бути приязним і доброзичливим.

• Не зловживайте своїм становищем, бережіть свою людську гідність.

• Змістовно проводьте свій вільний час із іншими студентами, набувайте хороших друзів.

• Будьте оптимістом, вірте у свої можливості і пам'ятайте, що Ви потрібні іншим людям.

Якщо у Вас виникли проблеми у навчанні

Вам слід:

  • Дати викладачу можливість допомогти Вам (залучити викладача до процесу розв'язання проблеми, якщо немає конкретного способу її розв'язання без його участі).
  • Впевнено відстоювати свою точку зору, але з повагою і ввічливо ставитись до викладача.
  • Звернути увагу викладача на позитивні моменти, на те, що Ви засвоїли на його лекціях, а не жалітися на свої проблеми.
  • Зрозуміти, що викладач більше зацікавлений в успішності Вашого навчання, аніж у виставленні поганої оцінки. Ваше бажання вчитись є найкращим стимулом для отримання допомоги від викладача.

Вам не слід:

  • Публічно висловлювати свою розлюченість, різку незгоду. Ні в якому разі не тисніть на викладача.
  • Плакати, благати викладача про зниження вимог.
  • Зловживати виразом: «Ви зобов'язані...».
  • Висловлювати нерозумні або занадто обтяжливі прохання.
  • Висувати вимоги до викладача щодо додаткового використання його часу.

Поради студентам щодо роботи в аудиторії

  • Не бійтеся відвертого спілкування з викладачем щодо проблем, які виникли у розумінні навчального матеріалу.
  • Якщо Ви відчуваєте, що можете виконати завдання іншим чином, поясніть викладачу, як саме можете це зробити. Наприклад, якщо Ви маєте вади зору чи ДЦП, Ви маєте право замість виконання контрольної роботи у письмовому вигляді виконати її в альтернативному (електронному) форматі.
  • Попросіть викладача забезпечити Вас детальним планом та опорним конспектом навчального курсу, при цьому якщо матеріали Вам потрібні в альтернативному форматі, повідомте його завчасно, ще до початку занять.
  • Пам'ятайте, що Ви маєте право вибирати зручні місця в аудиторії.
  • Сміливіше відповідайте на запитання, беріть участь в обговоренні - це допоможе Вам пов'язати нову інформацію з тим, що Ви вже знаєте.

 

Практичні рекомендації для адаптації студентів-першокурсників

 

1.Не порушувати норм та правил поведінки.

2.Брати активну участь у заходах, які проводяться.

3.Виконувати рекомендації викладачів щодо навчання.

4.Співпрацювати з групою та завжди підтримувати один одного.

5.Регулярно відвідувати заняття.

6.Стримувати негативні емоції.

7.Бути впевненим у собі і своїх діях.

8.Проявляти активність і жити життям ВНЗ.

9.Не відмовляти у допомозі тим, хто цього потребує.

10.Бути цілеспрямованим, ставити перед собою чітку мету та досягати її.

11.Концентрувати свою увагу на навчанні.

12.Співпрацювати з викладачами та студентами.

13.Самовдосконалювати свої знання.

14.Вирішувати всі проблеми з куратором.

15.Ввічливо та з розумінням ставитись до людей із особливими потребами.

16.Не боятись пробувати щось нове для себе.

17.Поважати думку оточуючих.

18.Відповідати на парах.

19.Намагатись досягти нових та корисних знань.

20.Радіти кожному дню, проведеному у ВНЗ, адже цей період – неповторний.

Работа практичного психолога

Головними завданнями освіти в Україні є виховання громадянина України, формування соціально зрілої, працьовитої, творчої особистості, якій притаманне почуття гідності, повага до прав і свобод людини, свідоме ставлення до обов’язків людини і громадянина, гордість за свою Батьківщину, здатність до саморозуміння і самовдосконалення, активної участі в громадському житті України.

Можливість реалізації нових цілей та завдань освіти педагогічний колектив Жовтоводського педагогічного училища пропонує через вирішення таких проблем як:

  • забезпечення реалізації професійних потреб студентів через індивідуально зорієнтовану систему навчального процесу педагогічного училища;
  • формування конкурентоспроможної особистості із постійною потребою самореалізації та самовдосконалення, з гуманістичним світосприйманням і почуттям відповідальності за долю України.

Розглядаючи зміст науково-методичної та виховної проблем, над якими працюють учасники навчально-виховного процесу нашого навчального закладу, необхідно враховувати низку феноменів психологічного порядку:

  • інтелектуальна та особистісна готовність до сприйняття нових знань;
  • можливість створення умов для формування навиків і принципів орієнтування особистості в соціальному просторі;
  • індивідуальні можливості й особливості інтеграції особистості у сфері багатокомпонентних відносин «особистість – освітнє середовище – соціальне середовище».

Тому основними завданнями практичного психолога педагогічного училища є:

  • сприяння повноцінному особистісному й інтелектуальному розвитку студентів, їх успішній соціалізації;
  • створення умов для формування у них мотивації до навчання, самовиховання і саморозвитку;
  • забезпечення індивідуального підходу до кожного студента на основі його психолого-педагогічного вивчення.

Також  спільна робота психолога та кураторів студентських груп спрямована на вирішення таких завдань як:

  • формування в свідомості молодих людей національного культу, соціально активної, здорової та духовно багатої особистості, впровадження здорового способу життя;
  • запобігання негативному впливу на свідомість студентів інформації, яка містить елементи жорстокості, бездуховності, насильства, пропагує тютюнопаління, наркоманію, пияцтво, антисоціальну поведінку.

Головними напрямками роботи практичного психолога педагогічного училища для вирішення поставлених завдань є:

  • психодіагностична робота;
  • консультаційна робота;
  • корекційно-відновлювальна та розвивальна робота;
  • профілактична робота та психологічна просвіта;
  • навчальна діяльність;
  • організаційно-методична робота;
  • зв’язки з громадськістю.

Найбільшу увагу в роботі психологічної служби і допомоги приділяємо вивченню проблем, розв’язання яких найбільш актуальне для навчального закладу.

Психодіагностичний напрям – це дослідження, які спрямовані на діагностику психічного стану студентів на кожному етапі навчання, рівня їх психічного здоров’я, несприятливих індивідуально-психологічних, соціально-психологічних та інших умов, які знижують його рівень і призводять до розвитку захворювань.

Консультативний напрям – основна форма індивідуальної роботи зі студентами, які звернулись за допомогою: як поводитись у різних ситуаціях, як подолати психологічні проблеми, будувати взаємовідносини з іншими студентами та ін..

Психокорекційний напрям забезпечує надання всього спектра психологічної допомоги студентам: корекція труднощів у спілкуванні; корекція батьківсько-дитячих стосунків; корекційна робота зі студентами, які схильні до девіантної поведінки; корекція особистісних акцентуацій; корекція подолання агресивних проявів серед студентської молоді. До основних методів психокорекції відносяться соціально-психологічні тренінги, групові дискусії, рольові ігри.

Психопрофілактичний напрям – формування психолого-педагогічними методами умов для успішного процесу соціальної адаптації студентів, запобігання розвитку девіантної поведінки, а також попередження невротичних та психотичних розладів у студентів групи ризику, підвищення психологічної толерантності до психотравмуючих факторів у різних стресових ситуаціях, поліпшення соціально-психологічного клімату в групі, родині.

Також постійно надається психологічна допомога всім учасникам навчально-виховного процесу: психологічні засоби сприяють формуванню морально-психологічного клімату в колективі та оптимальному використанню вікових та індивідуальних особливостей студентів.Також постійно надається психологічна допомога всім учасникам навчально-виховного процесу: психологічні засоби сприяють формуванню морально-психологічного клімату в колективі та оптимальному використанню вікових та індивідуальних особливостей студентів.

 

 

Поради психолога у роботі з дітьми

1. Як слід розмовляти

Прочитайте розмову тільки з дружнього тону. Дайте людині можливість відчути, що ваша ідея належить їй. Дивіться на все очима співрозмовника. Ставте собі запитання, чому в нього може виникнути бажання робити це. Ставтеся з розумінням до ідей і бажань людини. Кажіть: «Якби я був на вашому місці, я б вважав би так само». Покажіть, що приставши на вашу позицію, людина вчить чесно і благородно. Правда має бути показана цікаво, наглядно, рішуче.

2. Любити, як себе

Щоб спілкуватися з іншими було вдалим та успішним, сприймайте оточуючих такими, якими вони є. Не намагайтеся виправляти всіх за своїм вподобанням. Співрозмовник майже завжди відчуває ваше ставлення: зверхнє чи на рівних, з повагою чи зневажливе. Намагайтеся поважати інших людей – і це неодмінно відобразиться у вашій розмові.

3. Мистецтво слухати

Уміння слухати – це мистецтво, якого можна навчитися. Слухайте людей під час розмови активно, тобто постійно уточнюйте почуте запитаннями на зразок: «Правильно я зрозумів..?», «Ти мав на увазі…». Намагайтесь дивитись під час розмови у вічі співрозмовникові та приділяти увагу лише йому. Так він відчує зацікавленість з вашого боку. Так звані «прийоми активного слухання» допоможуть вам налагодити взаємовідносини із оточуючими та створити репутацію «довіреної особи». Вони не допомагають лише у випадку, коли співрозмовник агресивний.

4. Рівні спілкування

Спілкування між людьми буває вербальним (словесним) та невербальним (міміка, жести, інтонація).

Важливим є також уміння володіти гарною мімікою, жестами та використовувати інтонацію, що є відображенням нашого внутрішнього єства. А тому спілкування – це   також зворотній процес. Чим кращі імпульси ми посилаємо, тим кращими нам повертаються.

5. Дотримуйте:

  • комунікативного етикету: порядок звертання молодшого до старшого, чоловіка до жінки, гостей до господаря, засоби звертання («ти», «Ви»);
  • говоріть не більше і не менше, ніж потрібно в цей момент;
  • не ухиляйтеся від теми;
  • висловлюйтеся зрозуміло.

6. Суперечки

 Уникайте будь-яких суперечок.

7. Висловлювання

 Ніколи не кажіть людині, що вона не права. Утримуйтеся від прямого висловлювання своєї думки, що суперечить думці співрозмовника.

8.  Тон спілкування

 Якщо Ви самі не праві, визнайте це в категоричній формі. Це налаштовує опонента на дружній тон.

 «Щастя - це коли тебе розуміють», - ця фраза  героя кінофільму «Доживемо до понеділка» давно стала крилатою. Адже коли ми говоримо, то хочемо, щоб співрозмовники правильно нас розуміли. Наші партнери по спілкуванню переважно хочуть того самого.

Часто непорозуміння виникає через причини особистісного характеру, зокрема:

  • під час бесіди ми здебільшого орієнтуємося на свої проблеми, а не на проблеми співрозмовника, тому він може «випадати» з бесіди, втрачати до неї інтерес;
  • наша переконаність у своїй позиції як єдино правильна може призвести до спілкування з позиції авторитету, зверхності, що спричиняє психологічне відторгнення інформації у нашого співрозмовника. Щонайменше – співрозмовник не почує того, що ми йому сказали, щонайбільше – це призведе до прихованого або відкритого конфлікту;
  • щоб діалог був конструктивним і його учасники порозумілися, рекомендуємо спілкуючись дотримувати таких простих правил:
  • перш ніж починати говорити, необхідно переконатися, що нас слухають;
  • спілкування необхідно будувати так, щоб усі його учасники мали можливість озвучити свою позицію чи власну думку;
  • необхідно розуміти і бути готовим до того, що висловлена іншою стороною позиція може відрізнятися від нашої власної;
  • слід правильно шукати шляхи розв’язання або виходу зі сформованої ситуації.

Водночас проводимо роботу щодо з’ясування, хто з членів родини хоче і може поспілкуватися з дітьми впродовж дня в тій групі, яку відвідує їхня дитина. Таку категорію батьків умовно називаємо колегами.  

 

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Листопад 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930

Copyright MyCorp © 2017
Конструктор сайтів - uCoz